Jen o rodinných záležitostech

Český film scenáristy Václava Šaška a režiséra Jiřího Svobody Jen o rodinných záležitostech byl natočen na motivy románu Jaromíry Kolárově, vydaném v roce 1965. Vypráví - podobně jako starý francouzský film Doznání o obludnosti politických procesů, které byly vedeny začátkem padesátých let. Tragickými hrdiny jsou opět komunisté, věřící neochvějně v ideály své strany. Výsledkem rafinovaně inscenované soudní hry se stane naprosté přiznání jednoho z nich k činům, které mu byly neprávem kladeny za vinu. Název filmu je parafrázi floskule, kterou upozorňovali vězeňští dozorčí manželky odsouzených, o čem smějí hovořit při návštěvách a psát v dopisech.

Koncert

Hudební film s kriminální zápletkou. Na pozadí koncertu zpěvačky se odehrává drama útěku dvou nebezpečných zločinců - teroristů. Film je současně kritickým pohledem do zákulisí profesionálních skupin populární hudby. Rockové koncerty bývaly kdysi podezřelé. Měly totiž přitahovat všelijaká divná individua, která nemyslí na nic dobrého. V tomto případě se jedná o dvojici uprchlých trestanců, kteří se chtějí skrýt v koncertové vřavě... Film se vyznačuje dokumentárními náběhy v zobrazení hudební produkce i třeštění fanoušků.

Krok do tmy

Podnikatel Fred Baron chce spáchat sebevraždu, protože nemá na zaplacení směnek a dluží panu Hallerovi peníze, které s ním prohrál v Lindeho herně. V sebevraždě mu zabrání dobrodruh Ronny a slíbí mu pomoc. V Hallerově vile, kde pátrá po dokumentech, se Ronny seznámí s majitelovou dcerou Evou. Otec ji nutí do sňatku s Lindem, který ho vydírá. Ronny zjistí, že Linde ve své herně vyrábí falešné peníze. Navrhne Baronovi, aby vyhrál peníze tam, kde o ně přišel, a slíbí Hallerovi, že dosáhne toho, aby si Eva nemusela vzít Lindeho. V herně je ale Ronny zajat a uvězněn. Mezitím Ronnyho hledá jeho sluha Valentin u Hallerů a je přepaden komorníkem Josefem. Vše vidí Eva, Valentina osvobodí a oba spěchají do herny. Ta už je obklíčena policií. Lindemu se ale nakonec podaří uprchnout v autě a unést s sebou i Evu. Pronásleduje je Ronny s policií. Evě se podaří bezpečně vyskočit z vozu těsně před havárií. Zjistí se, že Ronny není dobrodruh, ale kapitán tajné policie, který měl zneškodnit penězokaze.

Loft

Pět nejlepších přátel, z nichž všichni jsou ženatí, se rozhodne společně obývat podkrovní byt. Sem si každý z nich za určitých podmínek může přivést milenku a nerušeně s ní trávit čas. Všechno se zdá být perfektní, až do jednoho rána, když se v podkroví najde tělo zavražděné neznámé mladé ženy. Skupina přátel se začíná navzájem podezřívat a brzy je jasné, že navzdory jejich dlouholetému přátelství vědí o sobě mnohem méně, než si původně mysleli.

Lovec senzací

Novinář E. E. Kisch vypráví kriminální příběhy ze staré Prahy, které sám prožil v letech před 1. světovou válkou a zaznamenal ve svých reportážích a povídkách: podílel se na odhalení skutečného vraha bohatého hostinského, zúčastnil se svatby žebrákova syna s dcerou samolibého boháče a je svědkem záhadné vraždy strýce směnárníka. Sestřih původně samostatných částí zakázkového TV seriálu. Židovskou ukolébavku zpívá Hana Hegerová.

Martin a červené sklíčko

Detektivky určené dětem slavily v 60. letech značné úspěchy, příběhy kriminality Martina se dokonce dočkaly několikerého pokračování. V tomto snímku Martin vyšetřuje záhadný dávný zločin na zámku, kde dnes tuto skutečnost zmiňuje průvodkyně jen jako zajímavost. Přivedla jej k tomu rozbitá vitrina, na níž nalezl otisky dětské ruky. A ve zdánlivě všedním červeném sklíčku, snadno zaměnitelném se vzácným briliantem, nalezne důležitou stopu...

Martin a devět bláznů

Dva nejvíce podezřelí místní kluci nejvíce pomohou k vypátrání skutečných zlodějů ve čtvrtém případu dr. Martina, který se odehrává v historických sklepech.

Martin a devžt bl‡znó

Dva nejv’ce podezŢel’ m’stn’ kluci nejv’ce pomohou k vyp‡tr‡n’ skute‹nůch zlodžjó ve ‹tvrtŽm pŢ’padu dr. Martina, kterů se odehr‡v‡ v historickůch sklepech.

Mr. Nice

Životopisný snímek britského režiséra Bernarda Rose vznikl podle knihy Howarda Markse (nar. 1945), který, než byl dopaden a v roce 1988 odsouzen na pětadvacet let, pašoval do Velké Británie a posléze i do USA takzvané lehké drogy, tedy marihuanu a hašiš. Příběh je koncipován jako protagonistova „one man show“, v níž otevřeně líčí svůj život. – Howard Marks je absolvent Oxfordu, charismatický muž, zábavný společník, oddaný manžel a milující otec. Jenže se věnuje nezákonným činnostem jako pašování, dealerství, spolupráci s IRA a klamání úřadů. K překračování zákonů a k získání bohatství mu napomáhá souhra osudných náhod a podle jeho slov i to, že nebyl sobecký, když se dostal k většímu množství marihuany, než stačil vykouřit. Zároveň po skromných začátcích dokazuje, že má kromě dobrodružné povahy též chladnokrevné uvažování a obchodnickou vypočítavost. – Marks byl po sedmi letech, strávených ve vězení v USA, podmínečně propuštěn. Vydání memoárů mu zaručilo popularitu i dobrý odrazový můstek k boji za legalizaci marihuany. Je tedy na divácích, jaký postoj ke spornému, amorálnímu hrdinovi zaujmou, protože právě tímto aspektem jeho osobnosti se tvůrci nezabývají, podobně jako tomu bylo v životopisném snímku Kokain (FP 9/2001) s Johnnym Deppem. - Film věrně zachycuje uvolněnou a rozevlátou atmosféru šedesátých let obrazem, výpravou, kostýmy, jimž odpovídá i stylový soundtrack (kromě příliš vemlouvavé originální hudby Philipa Glasse). Rhys Ifans jako Marks i David Thewlis jako člen Prozatimní IRA McCann dávají svým postavám humor a absurdní nadsázku, takže o zábavu je postaráno a nevážně se líčí velmi vážné věci.

Padělek

České detektivní drama. Paní Olga nachází po návratu z kina svého manžela Karla Branda, s nímž se právě rozvádí, zastřeleného. Zdá se, že je to jasný případ sebevraždy, ale poručík Dušek z Veřejné bezpečnosti má podezření, že jde o vraždu, kterou, není to vyloučeno, neboť řada důkazů svědčí proti ní, mohla spáchat paní Olga. Dopis mrtvého manželce se zdá vyvracet jakékoliv pochybnosti, že by mohlo jít o vraždu. Poručík Dušek však pátrá dále. Mnohem více než on se však dozvídá o pravých okolnostech právní poradce paní Olgy Dr. Klimeš. Dozví se, že dopis je skutečně padělek a že Brandova smrt je ve spojitosti s rejdy protistátní bandy. Dlouho váhá, zda se má svěřit bezpečnosti, neboť se domnívá, že by tak svědčil ve prospěch Duškovy theorie, že vraždu spáchala paní Olga....

Smyk

Psychologické drama se špionážní zápletkou se zabývá otázkou emigrace, vztahu jednotlivce ke společnosti a problém ztráty lidské identity. Hlavní hrdina, poúnorový emigrant František Král, využije okolnosti, že po automobilové nehodě a následné plastické operaci změnil svou tvář a vrací se jako klaun varieté Welt do Československa, aby zde navázal spolupráci se špionážní skupinou. Z technického hlediska je film pozoruhodný využitím polyekranu a čtyřkanálového zvuku.

Třináctý revír

Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti...

TŢin‡ctů rev’r

Rev’rn’ inspektor ‰adek sleduje stopu pr‡vž propuätžnŽho kasaŢe Ko‹ky s c’lem zjistit, kam zmizely pen’ze z posledn’ loupeěe. Cesta vede do nechvalnž vyhl‡äenŽ putyky matky Klouzandy. Zde se Ko‹ka setk‡v‡ s udava‹em Kartou, kterů ho dostal do vžzen’. PotŽ Karta n‡hle zmiz’ a z Ko‹ky se st‡v‡ nepolapitelnů fantom. V tŽěe dobž um’r‡ starů ‰’Ëan Wang-li, jehoě posledn’m pއn’m bylo bůt po smrti odesl‡n v zaletovanŽ rakvi zpžt do vlasti...

U telefonu Martin

Další pokračování příběhů dětského detektiva dr. Martina s dvojicí příběhů: 1. Na strahovském stadionu je v době spartakiády zřízen azyl pro ztracené děti. Protože se jim tu líbí, ztracených přibývá. 2. Skrytý fotoaparát vyfotografuje pachatele loupeže v klenotnictví - dítě v čertovské masce. Při rekonstrukci zorganizované dr. Martinem je odhalen skutečný pachatel.

Volejte Martina

Sérii dětských filmů o detektivu Martinovi, jenž zasahuje v případech, v nichž jsou zapleteny děti, uvozuje právě tento snímek. Skládá se ze dvou povídek: v první ("Tři láhve") se malý hrdina, prchající z dětského domova, zaplete do loupeže poštovních znánek..., v druhé ("Létající kolotoč") děti bojují s nepoctivým majitelem pouťových atrakcí...

Vraěda v ostrovn’ ulici

‰esků film reěisŽra Svatopluka Innemanna vznikl podle detektivn’ho rom‡nu spisovatele Emila Vachka "Muě a st’n" (1932). AutoŢi zpracovali skute‹nů pŢ’pad - vraědu bohatŽ lichv‡Ţky, kter‡ svŽho ‹asu vzbudila z‡jem veŢejnosti. Ve filmu p‡tr‡ po pachateli vraědy detektiv Klub’‹ko, kterů jako jedinů nevžŢ’, ěe by vrahem mohl bůt maněel obžti, soukromn’k Zachar. Nesrovnalosti ve vůpovžd’ch ho postupnž navedou ke skute‹nŽmu pachateli. Usvžd‹it se mu ho podaŢ’ aě s pomoc’ rekonstrukce zlo‹inu... V pŢ’bžhu o p‡tr‡n’ po pachateli surovŽ vraědy se blůskl JindŢich Plachta. Herec, zn‡mů z des’tek komedi‡ln’ch rol’, s mistrovstv’m sobž vlastn’m ztv‡rnil prvn’ho ‹eskŽho filmovŽho detektiva Klub’‹ka. Ten se stal jednou z jeho nejvžtä’ch postav.

Vražda v ostrovní ulici

Český film režiséra Svatopluka Innemanna vznikl podle detektivního románu spisovatele Emila Vachka "Muž a stín" (1932). Autoři zpracovali skutečný případ - vraždu bohaté lichvářky, která svého času vzbudila zájem veřejnosti. Ve filmu pátrá po pachateli vraždy detektiv Klubíčko, který jako jediný nevěří, že by vrahem mohl být manžel oběti, soukromník Zachar. Nesrovnalosti ve výpovědích ho postupně navedou ke skutečnému pachateli. Usvědčit se mu ho podaří až s pomocí rekonstrukce zločinu... V příběhu o pátrání po pachateli surové vraždy se blýskl Jindřich Plachta. Herec, známý z desítek komediálních rolí, s mistrovstvím sobě vlastním ztvárnil prvního českého filmového detektiva Klubíčka. Ten se stal jednou z jeho největších postav.

Zlatů pavouk

Od poloviny 50. let za‹aly vznikat zprvu jeätž nesmžlŽ pokusy o bžěnů krimin‡ln’ film, kterů by se neheměil nepއtelskůmi agenty. V tomto pŢ’padž, jeätž hodnž topornŽm a proklamativn’m, se väak tvórci dostali jen do póli cesty: nžkdejä’ pŢ’sluän’k hrabivůch revolu‹n’ch gard, profes’ zubaŢ, se na samŽm konci v‡lky zmocn’ zlatŽho pokladu, kterů poch‡zel od vžzËó z nacistickůch koncentra‹n’ch t‡boró. Aväak zlato vykoupenŽ krv’ nevinnůch obžt’ ani novŽmu majiteli, jeně zpychne a vede zhůralů ěivot, nepŢinese ätžst’, po letech jej ‹ek‡ kruänŽ odhalen’. Za zm’nku stoj’, ěe svou prvn’ "dospžlou" roli zde jeätž nepŢ’liä poutavž vytvoŢila Jana Brejchov‡.

Zlatý pavouk

Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z nacistických koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první "dospělou" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
červenec 2018
PÚSČPSN
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
srpen 2018
PÚSČPSN
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Program ke stažení